Tuesday, December 14, 2010

Suara Hati...Menggamit Memori KAMI

S


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.....(14 Dec 2010, Selasa, 2.20pg)

hari ni saya ingin coretkan mengenai titik-titik permulaan perkenalanku dengan Nurul Hidayah Binti Husin..ketika itu saya berada di Sem 5. Perkenalan kami ini tidak diduga..nk tahu, mari baca, saya pn xreti nk cite sgt tp xpelah harap boleh memahami ape yg saya nk cte ni..Pada suatu hari, saya pun dah lupa tarikh tersebut, tapi yang pasti, hari sabtu...........saya pergi ke pasar malam bersama kawan-kawan, ketika berada di pasar malam Tanjung Malim, saya ternampak seorang gadis bertudung, memakai t-shirt lengan panjang berbelang hijau putih......saya ternampak gadis tersebut dan terpaku seketika melihat keindahan ciptaan ilahi...sungguh manis.yang pasti budak UPSI kos same rasenye, tp, xknal nama.agaknye junior sem 4.nk mengorat, tp xreti nk mengorat macam mane sbb x pakar sangat bab-bab ngorat ni,...tp, xpelah...mungkin pada waktu tu, si dia xperasan yang saya melihat kelibatnye di pasar malam, tp, saya tekad dan berusaha nk cuba memikat hatinya...tp, cmne ye...........ish3..merenung seketikaaa.....saya terus pulang ke rumah.................................

hari demi hari.............saya cuba mencari dan terus mencari, nk pusing 1 upsi cari die susahla gak....maklumlah, asyik g kelas, makan, tdo n pgi training..itu je rutin harian saya sepanjang 5sem kt upsi ni...ish3...ketika membuka facebook, saya ternampak profilenya...maka, saya pun menyusun ayat-ayat untuk mengoratnya..akhirnya, si dia layan jugak saya..saya xreti sgt nk ayat2 ni sbb x lah pakar sgt..tp, xpe...sy cuba....yg saya igt...die menggunakan kata panggilan 'i' n 'you'...alamak, dalam BI lah pulak...saya layankan jela.......power BI ni saya rasa.....msti hebat......saya tanya, just die jwb mcm biase aje......ish susah gak nk 'tackle' hati si dia ni................xpela, hari lain saya cuba lagi..........

kemudian beberapa minggu selepas itu, die mula mengenali saya.....kebetulan, ade hari terbuka KHAR, kebetulan, saya menolong kawan saya berniaga kasut 'cros'...............Pada 1 petang, saya ternampak wajahnya lagii..........adui, die masuk pulak dalam gerai saya............yg saya ingat, saya menegurnya dahulu....dengan memanggil panggilan dalam fb nye iaitu 'Greenapplelady'. lepas saya memanggilnya, saya tgk die terpaku seketika melihat wajah saya, saya tengok die mcm malu aje...dan terus die lari mengikut rakannya yang lain atas sbb maluuuuuuuuuu...hehe..maklumla pempuan.....disitulah bunga mula berputik...cewahhhhhhhh....pada minggu selepas itu, ada pesta konvo pulak.....saya pun tolong rakan saya berniaga pada pesta konvo tu.....................pada pesta konvo tersebut..............saya ternampak lagi die......ish.....pada waktu tu saya nampak die, tp....masyaAllah..dalam hati ni takut nk tegur..ntahlaa.........saya ni pemalu kot....tp, xpela...saya tetap usaha utk dapatkan hati die...tp, xretila nk ckp mcm mane...............hehe

beberapa bulan selepas itu, saya mula mengenalinya dengan lebih dekat, saya ni jarang kuar dgn kawan2 pempuan.ni pulak nk ajak si dia kuar...ish malu la jugak..saya mula bertanyakan khabar tiap2 hari, mengambil berat mengenainya...kami mula berkawan....mengenali antara satu sama lain....kadang2 tiap2 subuh saya kejutkan die utk bangun subuh......uih, semangatnye saye.......tp, mmg btul la..sejak kehadiran die dalam hidup saya, saya rase lebih bersemangat....pendorong semangat bg saya, ade penah die ajak saya datang program kos kami, sy dh lupe program ape, tp, saya x dpt pgi atas sebab balik training ragbi lewat sgt....sbb tu xleh dtg....sy bgtau die yg xdpt dtg...ish rugi jugak x dpt dtg, kalo dtg leh jenguk2 die..hehehe.......

Selepas itu, hari2 saya kol kejutkan die bangun subuh...........tiba2,hubungan kawan dgn si dia menjadi bertambah rapat...ntahla, agaknye sbb saya kejutkan die bgn subuh kot hari2...hehe..ntahla....saya mula mengambil berat mengenai si dia....pertemuan pertama kami adalah di restoran cupak dimana die ditemani rakan baiknyer si hana payung pink.........setelah mengenali satu sama lain, saya menyatakan hasrat n meluahkan perasaan yang sy minat kt dieeeee....maka, ceritanya..........die sudi menjadi kekasih saye...alahai, jiwang pulak bunyinye...aduhai..................si dia yang dimaksudkan ialah nurul hidayah.....saya memanggilnya dengan panggilan nurul...kdg2 panggil hidayah sbb nama saya taufiq......sedap jugak taufiq hidayah yer..cahaya petunjuk...syukurrrrrrrr......

Selepas hampir setahun mengenalinya, saya berharap agar kami dapat mengenali antara satu sama lain dan mengenal mengenai erti sebuah perhubungan..saya berharap agar kami dapat bersama-sama memimpin diri.memberi tunjuk ajar yang berguna..menjadi pendorong semangat untuk sama-sama menuju kejayaan di dunia & akhirat......itu sahaja yang saya pinta pada nurul hidayah....moga cita-cita yang kita impikan akan terlaksana....InsyaAllah...................sekian.. salam kekasih

1 comment:

fAdiciSm said...

so sweet u both!
semoga kekal hingga ke alam syurga... ;)