Tuesday, December 14, 2010

Ekspedisi Kembara Jejak Mat Kilau

Nurul ditemani abangnye ketika dalam ekspedisi tersebut...hehe
Pada 7 hingga 9 Dec 2010, kami telah menyertai ekspedisi merentas Banjaran Titiwangsa. Program yang dikenali sebagai Kembara 'Jejak Mat Kilau' ini adalah anjuran dari Unit Kediaman Luar Kampus (UKLK) UPSI. Saya, Hidayah dan rakan-rakan lain telah bertolak dari UPSI pada jam 3.30 ptg dan sampai ke Ulu Slim lebih kurang dalam pukul 5 petang...........

Kami dan rakan-rakan bermalam di SK. Pos Bersih Ulu Slim, Perak..Keesokan harinya, kami bangun awal pagi untuk sama-sama menunaikan solat subuh berjemaah...Pada pukul 7 pagi, kami mula berkumpul untuk meneruskan misi pendakian banjaran titiwangsa daripada Ulu Slim, Perak..

Ketika mendaki, saya dan Nurul berada dalam kumpulan 1...Saya kena jaga nurul ni sbb risau jugaklah takut-takut jadi ape2 nanti pada die ketika dalam ekspedisi.......ketika mendaki, mula-mula nurul nampak bersemangat..selepas 2 jam mendaki..keadaannya berada tidak stabil..saya suruh die rehat dahulu dan memakan bekalan makanan yang dibawa..saya dan nurul ditemani oleh adam, dan rakan-rakan yang lain....dalam perjalanan tersebut, kami juga digigit oleh pacat.....owh..sampai hari ni pn masih gatal2 lagi.

Kami juga sempat singgah di beberapa sungai untuk melihat keindahan alam ketika ekspedisi tersebut. Saya tengok nurul macam xlarat aje..tp, saya terus bagi semangat kt die utk menuju ke destinasi yang dituju. Kadang2 saya risau jugak takut2 kami ketinggalan jauh ke belakang. Maaflah nurul, kalo abg ade marah2 nurul suruh jalan cepat2, cuma abg takut kita jauh ketinggalan, time abg marah nurul, nurul pn mcm xde mood, bukan ape, utk kebaikan kite jugak..hehe..

maaflah buat nurul terasa tp untuk kebaikan kite jugak.puas abg pujuk nurul, last2 nurul senyum jugak ye ngan abg..time abg marah nurul, nurul lebih hebat mendaki dari abg...wah!!!itu yang abg suke..hehe,,,Mujurlah ade rakan2 lain yang bersama-sama kami pada waktu itu.terutamanya en. khai.alhamdulillah.
Akhirnya, alhamdulillah kita telah sampai ke Raub kira-kira jam 4.30 petang.....Tahniah kepada nurul kerana berjaya mendaki Banjaran Titiwangsa!!!!abg bangga dgn nurul....yuhuuuuu...sempoi habaq hanggg....luv u syg

Wah!!!Nurul nampak ceria sebelum mendaki
Kami bersama khai, bazilah dan kwn nurul saya lupe name..hehe

No comments: