Monday, May 9, 2011

Luahan Isi Hatiku

Assalamualaikum w.b.t.....

Lama jugak topek x menceloteh dalam blog ni.......asyik Cik Nurul jer...hehe.....kebetulan pulak, pada pagi yang mulia ini 9 Mei, pertama skali nak ucapkan Selamat Hari Lahir buat emakku yang ke 54 Hajjah Zakiah Binti Haji Noordin..Moga Mak dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..terima kasih atas kasih syg dan didikan mak pada opek..InsyaAllah opek akan menjadi pendidik anak bangsa yang berwawasan pada masa akan datang demi menjaga maruah keluarga kita..OPEK SYG MAK DUNIA AKHIRAT...


Emak dan Danish tersayang


Seterusnya.......saya ingin celoteh sikit mengenai buah hatiku Nurul...Alhamdulillah, hubungan sbg kekasih sudah hampir 1 tahun setengah bersamanya..dulu2 dekat jer sbb study same kt UPSI tetapi kini.......aku sudah pun nak abes pengajian kt Tanjong Malim..masing2 sedihla bila berpisah jauh...Topek di Utara manakala Nurul di Selatan Tanah air.....Kebetulan, masing-masing akan menjalani praktikum pada cuti semester ni...Nurul pn ade cakap kt post sblm ni mengenai praktikum, So, xyalah topek sembang lebar2 mngenai praktikum ni...............Cumaaaaaaaa............

Sebelum topek meninggalkan bumi bertuah Tanjong Malim pada cuti baru2 ni, topek sangat teruja apabila mendapat hadiah yang bernilai daripada si dia...Walaupun pada masa tu, kami dalam keadaan sesak dari segi kewangan, tapi dia masih lagi mampu memberikan sesuatu pada topek..terima kasih atas pemberian choclate cadbury n Tie hijau yg cantik untuk topek pakai praktikum bermula pagi ni.....bila dikenangkan balik tie yang dia bg pada aku, aku sedihla pulak bercampur terharu..xtahu nape...bukan sbb tie yang die bg pd aku, ttapi PENGORBANAN die pada aku sangat2 bernilai.....wktu kami blaja skali kt UPSI, aku slalu buli2 die..kadang 2 la, wktu blaja skali pn kdg2 aku suka cari gaduh kt die smpai die nangis2..kesian die..aku bukan ape, kdg2 mood xok......slalu je sembur semacam jerr...aku tau kelemahan aku...tp....AKU SAYANG DIE.......aku slalu ckp kt die, kalau aku marah sekalipun, aku marah untuk kebaikan die jugak dan maafla kadang2 ego aku ni sbg laki2 ni kdg2 x stabil..maafla sbb aku ni laki2 tp aku sgt sygkan die....xtahula nant bila aku dh xde, sapela blh tgk2kan die..aku nk 1 hari nnt kami konvo same2 n dapat posting...InsyaAllah, aku doakan sgt2 supaya satu hari nnt aku dpt dijodohkan dgn die.........walaupun aku berjauhan dengan die sekarang tp hati aku masih pada die..xdpt dinafikan, kalau dok jauh ni...mcm2 dugaan akan berlaku, tp...aku nasihat kt nurul..kuatkan semangat, panjang umur murah rezeki insyaAllah kita akan dijodohkan......aku doa sgt2 pada Allah agar kami dipertemukan dan membina mahligai bahagia bersamanya....cuma sekarang aku perlukan kerja yang tetap, kalau xda duit xboleh kawin..aku sbg laki kna kumpul duit banyak2.......harap2 nurul blh tunggu aku dan bersabar......hasrat aku agar moga2 aku dapat dipanjangkan umur dan segala impian aku dan nurul tercapai...sekarang ni, kami masing2 berjauhan dan berada dekat dengan keluarga masing2..aku bukan saje2 suh nurul praktikum kt kpg die, bkn sbb ape...aku nk suh die jage mak ayah die di kampung....memandangkan mak ayah die x sihat....aku ckp mcm tu pd die..die anak tunggal byk tanggungjawab....aku nk die jd anak yang ambik berat pasal family..aku xkisah....bagi aku, die perlu pentingkan family die dahulu..pas 2 baru aku.....itu yang penting....sbb amanah Allah bg pd kite bertanggungjawab pada mak ayah itu yg disarankan dalam agama..Aku syg pd nurul, tu aku cakap pd die.....harap nurul igt pesan abg smpai bila2

Tie kenanganku bersamanya..kalau pakai mst igt pd die
Akhir sekali, walaupun berjauhan...abg harap, nurul jaga diri baik2 yer.praktikum baik2 yer Cikgu Dayah..InsyaAllah ada masa kita jumpa lagi...mungkin perpisahan sementara ini akan menguatkan lagi perhubungan kita sampai bila2..maafkan segala kekurangan yang ada pada diri abg kerna abg x sempurna..ape yg abg blh bantu, abg akan bantu nurul dan bagi kasih syg...smpai bila2...smpai bila2...smpai bila2.....HINGGA AKHIR HAYAT DUNIA DAN AKHIRAT....Salam Kekasih

1 comment:

TaufiqHidayah said...

tq so much..
smoge Allah memakbulkan hasrat hambanya.kita hanya mampu merancang, selebihnye Tuhan yg tntukan.
-nurul-